13. siječanj 2021.

Treba vam COVID zajam? Evo ŠEST koraka kako do kredita

COVID zajam   

Financijski instrument 'COVID-19 zajam za obrtna sredstva' namijenjen je subjektima malog gospodarstva koji su pogođeni pandemijom koronavirusa, a u cijelosti je financiran sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj. U okviru ovog Financijskog instrumenta HAMAG-BICRO će mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva izravno odobravati zajmove za obrtna sredstva.

Cilj Financijskog instrumenta je osigurati dodatnu likvidnost mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva uz smanjenje kamatne stope i smanjenje razine potrebnih sredstava osiguranja. Program je usmjeren na mikro, mala i srednja poduzeća koja su aktivno poslovala najmanje 3 mjeseca u 2019. godini, a koja su:

- zatvorena Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine,

- ili su u 2020. godini ostvarila pad prihoda od 60 posto i više u odnosu na 2019. godinu.

Na službenoj stranici Agencije dostupni su:

  • prikaz ukupnih dosadašnjih rezultata provedbe Covid mjera,
  • brojčanik za praćenje preostalih sredstava koji su na raspolaganju poduzetnicima kroz COVID-19 zajam za obrtna sredstva te
  • karta HR s prikazom rezultata po županijama 

S danom, 8. siječnja 2021. godine., pristiglo je 2140 zahtjeva za novim COVID-19 zajmovima za OBS, dok je obrađena jedna trećina svih pristiglih novih zahtjeva, kažu nam iz HAMAG-BICRO-a.

Ukupno gledano od početka epidemije do sada je za 5274 poduzetnika osigurano 2,2 milijarde kuna.

Od toga je samo kroz COVID-19 zajmove za obrtna sredstva isplaćeno 1,289 milijarde kuna za više od 2700 poduzetnika.

Preostala raspoloživa sredstva za prijavu na nove zajmove iznosi 860 milijuna kuna.

A kako se prijaviti za COVID zajam?

Evo nekoliko ključnih koraka i savjeta iz HAMAG-BICRO-a:

  1. Poduzetnik HAMAG-BICRO-u podnosi zahtjev za COVID-19 zajmom za OBS ISKLJUČIVO putem sustava za online prijavu
  2. Poduzetnik se prvo treba registrirati i otvoriti svoj korisnički račun, kako bi koristio sustav za online predaju zahtjeva.
  3. Poduzetnik kroz par ekrana na sustavu unosi podatke potrebne za popunjavanje prijave.
  4. Na zadnjem ekranu poduzetnik ima mogućnost odabrati dokumente koje će priložiti prijavi. Napominjemo kako će se u razmatranje uzeti isključivo POTPUNE prijave, s priloženom svom potrebnom dokumentacijom iz Popisa dokumentacije. Savjetujemo prijaviteljima da prije predaje zahtjeva za zajam detaljno pročitaju uvjete prijave navedene u tekstu Programa COVID 19 zajam, te potrebnu dokumentaciju u dokumentu Popis dokumentacije.
  5. Prijava se smatra uspješno zaprimljenom kada poduzetnik na e-mail na koji glasi korisnički račun dobije povratnu informaciju koja sadržava klasifikacijski i urudžbeni broj prijave, priloženu dokumentaciju i generirani obrazac Zahtjeva za zajam.
  6. U slučaju poteškoća sa sustavom za online prijavu, prijavu greške pošaljite na mail adresu prijave-podrska @hamagbicro.hr

U slučaju donošenja pozitivne Odluke:

  • HAMAG-BICRO dostavlja poduzetniku Obavijest o pozitivnoj odluci
  • Poduzetnik otvara račun posebne namjene i dostavlja e-mailom podatke o otvorenom računu HAMAG-BICRO-u
  • HAMAG-BICRO e-mailom dostavlja poduzetniku pripremljen Ugovor o zajmu i instrumente osiguranja
  • Poduzetnik poštom dostavlja ovjeren Ugovor o zajmu i instrumente osiguranja, zajedno s izvornicima obrazaca navedenim u Popisu dokumentacije.
  • HAMAG-BICRO po primitku i provjeri izvornika isplaćuje sredstva zajma na otvoreni račun posebne namjene.
---