09. veljača 2021.

Usred šume održana prva virtualna revija modnog brenda Xenia Design

XENIA DESIGN COLLECTION   

Posebna novost je futuristička tkanina s tehničkim karakteristikama koje odbijaju vodu, bakterije i viruse

Pod utjecajem okolnosti izazvanih svjetskom pandemijom, usred šume u Xenia Design centru na Ksajpi, pored Čakovca, održana je prva virtualna revija ovog svjetski poznatog brenda. Stoga će se kolekcija proljeće/ljeto 2021. kupcima predstaviti virtualno, i na taj način obići modni svijet, budući da su sajmovi mode i revije, zbog uvođenja javnozdravstvenih mjera diljem svijeta, otkazane.

Ksenija Vrbanić, vlasnica i glavna izvršna direktorica modnog brenda Xenia Design (XD) koja je svoje modno carstvo počela graditi prije više od trideset godina, a danas izvozi u 28 zemalja svijeta na četiri kontinenta, kaže da je virtualno predstavljanje agentima i kupcima još jedan od načina prilagodbe krizi, budući da je cijela prošla godina za modnu industriju bila vrlo dramatična i teška.

Trgovine odjećom u većini zemalja bile su ili su još uvijek zatvorene, a narudžbe novih kolekcija drastično su smanjene, jer su mnogi, što zbog zatvorenih trgovina, što zbog rastuće neizvjesnosti ili rada od kuće odustali od kupnje. Stoga su istraživanje i inspiracija za ovogodišnju kolekciju, utemeljeni na razumijevanju drugačijih potreba kupaca, koje su prilagodili novonastaloj situaciji, doznajemo u tvrtki.

Bazne tkanine od pamuka, viskoze i elastana tako čine veći dio kolekcije. Posebna novost je futuristička tkanina s tehničkim karakteristikama koje odbijaju vodu, bakterije i viruse u formi kišnog ogrtača, a u kolekciji su zastupljene i nove tkanine koje su proizvod recikliranja i organskog uzgoja pređe.

Vrbanić ističe da je kreirajući novu kolekciju bila svjesna činjenice da ni trunke ne smije sniziti razinu modnog izričaja, naprotiv, kupce može privući uz visoku razinu izvedbe, prije svega velika kreativnost i inovativnost. Stoga je kolekcija proljeće/ljeto 2021. nastala kao rezultat istraživanja tehničkih mogućnosti tiska.

- Stvoreni su jedinstveni uzorci grafičkog, apstraktnog i umjetnički vrijednog printa. Svaki je komad ručno izrađen i stoga unikatan, te zadržava pravo na ograničen broj otisaka kao piece of art grafika. U sličnom, kolažnom pristupu, aplicirali smo tkaninu u kombinaciji s tiskom na površinu tekstila, što je još jedna nova tehnologija izrade u kolekciji – tumači Vrbanić.

Druga osnovna karakteristika kolekcije dolazi kao reakcija na suočavanje s aktualnom problematikom zagađivanja planeta Zemlje na svim područjima, a osobito u modnoj industriji, ističu u tvrtki i dodaju da si upravo stoga postavljaju pitanje kako vlastitim djelovanjem očuvati održiv način proizvodnje, a pritom ostvariti zacrtane ciljeve i odaslati poruku optimizma. Pod utjecajem važnosti promicanja održivosti, prenamijenili su i komade iz arhive prethodnih kolekcija.

- Razmišljajući održivo, odabrali smo najbolje tkanine iz XD arhive i dizajnirali odjevne predmete koji ispunjavaju nove zahtjeve suvremenog odijevanja koje smo postavili. Zbog svih inovacija koje smo u kolekciju uveli i novog načina predstavljanja kupcima, mogu reći da sam, unatoč krizi, optimistična jer smatram da će ljudi teško odustati od modnog izražavanja, budući da je stil nešto što je dio identiteta svakog pojedinca i što nas čini različitim i prepoznatljivim  – smatra naša renomirana dizajnerica.

Kao što je već izjavljivala, Vrbanić vjeruje da će se situacija po okončanju pandemije vratiti u normalu, budući da je kupnja odjeće više od obične kupnje, ona je, ističe, stanovita psihološka potpora ljudima, jer vraća samopouzdanje, samosvijest i zadovoljstvo, a drugima pokazuje da držimo do sebe i da imamo određeni status koji svojim odijevanjem možemo potvrditi.