09. travanj 2021.

Troškovi Fonda za obnovu u prva tri mjeseca 2021. su 18 milijuna kuna, zaprimljene tri privremene odluke o obnovi

Damir Vanđelić    foto Ratko Mavar

Damir Vanđelić, ravnatelj Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije i Zagrebačke županije predstavio je u petak kvartalno izvješće o radu Fonda, dok su direktor Službe za pripremu dokumentacije za javnu nabavu Saša Miroslavić i direktor Službe za prevenciju prevara Davor Iljkić predstavili aktivnosti u svojim segmentima. Ukupni troškovi Fonda u prva tri mjeseca ove godine iznosili su 18.192.086,59 kuna, od čega su 17.297.664,63 kune (95 posto) isplaćene za naknade šteta uzrokovanih potresom, priopćeno je iz Fonda.

- Fond je do 31. ožujka 2021. od Ministarstva zaprimio tri privremene odluke o obnovi potresom oštećenih zgrada koje zahtijevaju tehničko-financijsku kontrolu i ti su natječaji u tijeku, a ovih dana dobili smo dodatnih šest privremenih odluka, dakle, ukupno devet. Fond je izmjenama Zakona o obnovi u veljači dobio dodatne obveze, od nadležnosti za obnovu dijela stambenih zgrada u Sisačko-moslavačkoj i Karlovačkoj županiji, do rješavanja privremenog smještaja za građane koji su ostali bez svojih domova u potresu. U prvoj fazi dobili smo zahtjeve za privremenim smještajem na 25 lokacija u Karlovačkoj, Krapinsko-zagorskoj te Zagrebačkoj županiji i njih su operativni koordinatori posjetili, snimili potrebne radove i sad se pripremaju za rješavanje privremenog smještaja, a u međuvremenu su stigli zahtjevi i za 628 lokacija u Sisačko-moslavačkoj županiji koji će se rješavati u drugoj fazi budući da Stožer završava zbrinjavanje po ranije započetim postupcima i u postupku je predaja poslova Fondu - objasnio je ravnatelj Fonda Damir Vanđelić.

Saša Miroslavić, direktor Službe za pripremu dokumentacije za javnu nabavu istaknuo je da Fond uspostavlja visoko transparentan način upravljanja nabavom kao i dinamički sustav nabave i elektronske dražbe. S obzirom da se on slabo koristi u Hrvatskoj, održan je i webinar s ciljem edukacije potencijalnih ponuditelja.

- Velika prednost dinamičkog sustava nabave je u tome što omogućava konstantno tržišno natjecanje i za cijelo vrijeme uspostave omogućava svim zainteresiranim ponuditeljima da se uključe. Osim toga, u postupcima nabave koje smo pokrenuli temeljem zaprimljenih privremenih odluka resornog Ministarstva, koristimo e-dražbe kao transparentne tehnike za dodjelu ugovora. E-dražbe su automatski anonimizirani proces, što znači da ni Fond niti ponuditelji ne znaju tko je na kojem mjestu i tko će u konačnici dobiti ugovor - objasnio je Saša Miroslavić dodavši da je u korištenju e-dražbi cilj Fonda postizanje ušteda i stvaranje transparentne okoline za odabir ponuditelja.

Davor Iljkić, direktor Samostalne službe za prevenciju prijevara objašnjava da se njegov rad bazira na prevenciji i analitici, pa su za početak svi zaposlenici Fonda kao i članovi Upravnog vijeća ispunili izjave odnosno upitnike o sukobu interesa.

- U cilju utvrđivanja rizika izrađuju se kontrolni procesi koji nas mogu upozoravati na sve moguće nepravilnosti ili zlouporabe. Cilj je čitav proces digitalizirati. Za sada najviše pomažu alati FINA-e, dok ne nabavimo Anty-fraud Software. Trenutno smo u fazi testiranja gotovih rješenja koja su prisutna na tržištu. Uspostavili smo sustav prijavljivanja nepravilnosti na web stranici putem e-maila Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. temeljem kojih nam građani mogu dojaviti svoja saznanja i opservacije, i apeliram da to učine bez straha jer je njihov identitet zaštićen temeljem Zakona o zaštiti prijavitelja nepravilnosti - kazao je Iljkić zaključivši da Fond radi i na uvođenju ISO 37001 standarda namijenjenog minimiziranju mogućnosti koruptivnih radnji u nekoj organizaciji.