17. rujan 2020.

Silver ekonomija: Stranci otkrili da se može zaraditi i na hrvatskim penzićima

Austrijska SeneCura preuzela je Dom za starije ‘Severović‘, francuski Neat u suradnji sa švedskim Securitasom počinje nuditi uslugu teleasistencije, a belgijski Lindbergh Group gradi domove i apartmane za starije i nemoćne

Unatoč tome što Hrvatska ima milijun i dvjesto tisuća umirovljenika, čija je prosječna mirovina samo oko 2800 kuna, silver ekonomija, odnosno proizvodi i usluge koje ona nudi, i u nas sve više uzima maha. Iako stariji imaju važnu ulogu u onim ekonomijama koje su osigurale zasluženu razinu prihoda, dostojnu za kvalitetan život u trećoj životnoj dobi, i kod nas biznis povezan sa starijom populacijom uzima maha. Tu tvrdnju dodatno potkrepljuje podatak da stranci ulaze na hrvatsko tržište silver ekonomije, koje će sve brže rasti i razvijati se upravo zahvaljujući potrebama osoba treće životne dobi, kojih se broj u Hrvatskoj iz godine u godinu povećava brže nego na globalnoj razini.

Tako je početkom rujna austrijska tvrtka SeneCura sa sjedištem u Beču ušla na hrvatsko tržište kupnjom Doma za starije i nemoćne 'Severović' iz Novaka Bistranskih pokraj Zagreba, u kojem smještaj u dvokrevetnoj sobi za pokretnu osobu stoji 6800 kuna, a u jednokrevetnoj penje se na nevjerojatnih 12.600 kuna na mjesec. Kako su nam rekli u tom domu, dolaskom SeneCure, koja posluje kao dio francuske grupe Orpea i koja na razini cijele grupacije ima više od tisuću ustanova u 22 zemlje, cijene smještaja za sada neće rasti, ali će usluge dignuti na višu razinu i prilagoditi ih europskim standardima.

Bila je to ujedno prva akvizicija stranaca u tom sektoru, a potencijal hrvatske silver ekonomije prepoznale su i druge strane grupacije, unatoč slabom imovinskom stanju hrvatske umirovljeničke populacije, bilo da je riječ o proizvodima bilo uslugama namijenjenima asistenciji u trećoj životnoj dobi i podizanju razine kvalitete života u starosti.

Nicolas Pekić regionalni je zastupnik i predstavnik francuske grupe Neat, koja posluje u sastavu još većeg francuskoga internacionalnog brenda Legrand, a upravo će proizvodom koji će kod nas biti predstavljen pod nazivom Dobar susjed izaći na hrvatsko tržište nudeći svoju specifičnu uslugu. Riječ je o sustavu teleasistencije namijenjenom potrebama osoba treće životne dobi, tehnologiji koja se već godinama primjenjuje u razvijenim zemljama Europske unije i čijim se uslugama koristi osam milijuna korisnika. 

U uslugu koja će za hrvatske umirovljenike stajati 599 kuna na mjesec, a koja bi se trebala na tržištu naći do kraja godine, bit će uključeni i manji popravci stana, intervencije vodoinstalatera, električara i drugih majstora, a dodatno će biti moguće ugovoriti dostavu i naručivanje hrane.

– Na listama čekanja u staračkim domovima u Zagrebu je više od 18 tisuća osoba, a čak dvije trećine toga broja su pokretni, stoga smatramo da će upravo toj populaciji teleasistencija pružiti siguran život u vlastitom domu sve dok su na nogama i dok ne dobiju smještaj u klasičnom domu za starije – istaknuo je Damir Mihanović, savjetnik i partner grupe Neat za Hrvatsku, a nekad prvi čovjek Croatia zdravstvenog osiguranja. 

Angažman na projektu potvrdio je i Ivan Ročić, direktor Securitasa za Hrvatsku, dijela najveće švedske kompanije koja pruža usluge zaštite u brojnim zemljama i na globalnoj razini broji 350 tisuća zaposlenih te ostvaruje godišnji prihod od 11 milijardi eura.

Novu poslovnu priliku u Hrvatskoj prepoznao je i belgijski Lindbergh Group, holding koji se sastoji od niza poduzeća organiziranih na projektima financiranja, savjetovanja i gradnje domova za starije i nemoćne. Osnivači te belgijske grupacije su Phillipe Verbaet i Hilde Bosmans, koji su već desetljećima u toj branši, a u Dugoj Resi grade kompleks za starije i nemoćne pod nazivom Mrežnički vrt života.

Koji se sve projekti i akvizicije na ovom području pripremaju pročitajte u tiskanom i digitalnom izdanju Lidera.