01. kolovoz 2020.

Krešimir Klarica: Detektivi se sve više traže i zbog provjere boniteta, dužnika, a i bračnih partnera

Krešimir Klarica   

U splitskoj Detektiv Mreži, jednoj od prvih licenciranih detektivskih agencija u Hrvatskoj, gotovo svakodnevno dobivaju zahtjeve za poligrafsko testiranje. S vremena na vrijeme klijenti od njih traže protuprislušne preglede, npr. pri smjeni gradske vlasti i ulasku u nove urede, smještajne objekte ili vozila i plovila

Kad je Miroslav Klarica prije gotovo dvadeset godina napustio mjesto policijskog službenika u Ministarstvu unutarnjih poslova zbog zasićenosti tim poslom, bez oklijevanja bacio se u svijet poduzetništva. S diplomom prava i iskustvom stečenim u policijskoj službi osjetio je da se može nositi sa zahtjevima slobodnog tržišta i odlučio otvoriti detektivsku agenciju. Tako početkom 2005., kad je detektivska djelatnost u Hrvatskoj još bila u povojima, splitska Detektiv Mreža počinje najprije kao detektivski obrt, ubrzo nakon toga postaje komanditno društvo, a prije dvije godine i društvo s ograničenom odgovornošću.

Miroslavov sin Krešimir Klarica danas je vlasnik, a Miroslav (inače i ljubitelj detektivskih romana) prokurist u toj jednoj od prvih licenciranih detektivskih agencija u Hrvatskoj. Među njihovim je najvažnijim prednostima pružanje usluga na području cijele bivše države stoga što imaju razvijen vlastiti kadar i partnerske odnose s područnim izvorima u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Srbiji, Makedoniji i na Kosovu. Osim u Splitu imaju ured u Zagrebu, ponajprije zbog korporacijskih stranaka, upravo preuzimaju jedinu detektivsku agenciju u Zadru, a stalne suradnike i partnere imaju i u Rijeci, Osijeku te Dubrovniku.

Poslovni rast

S obzirom na to da u posljednje vrijeme jača trend u kojem isključivo zaštitarske tvrtke počinju pružati detektivske usluge, Krešimir Klarica posebno podcrtava da je Detektiv Mreža agencija specijalizirana isključivo za detektivske usluge i korporativno-sigurnosni konzalting. Pristup poslu, želja za pružanjem najkvalitetnije usluge te ulaganje u znanje i profesionalni razvoj od osnutka su među ključnim čimbenicima njihova poslovnog rasta.

– Portfelj usluga dijelimo na dvije vrste: s jedne su strane klasične detektivske usluge, dubinsko snimanje poslovanja, business intelligence, provjera lažnih bolovanja, nadzor, provjera potencijalnih zaposlenika, odnosno pre-employment screening, provjera boniteta pravnih i fizičkih osoba te poslovnih partnera, rješavanje imovinskopravnih odnosa, npr. pronalazak nasljednika, provjera imovine, pronalazak dužnika; prijevare u osiguranju, provjera zlouporabe vlasništva, npr. povreda intelektualnog vlasništva, te otkrivanje preljuba. S druge strane, pružamo niz usluga uvođenja korporativne sigurnosti i sigurnosnog savjetovanja: poligrafsko testiranje, provjeru i uvođenje računalne sigurnosti, provjeru i uvođenje sigurnosti komunikacije, forenziku mobilnih uređaja, računalnu forenziku te protuprislušne preglede ureda, vozila i plovila – nabrojio je Krešimir Klarica.

Posljednjih nekoliko godina bilježe stalan rast potražnje za svojim uslugama. Stranke su im redom velike domaće i inozemne korporacije, detektivske agencije diljem svijeta, domaća i međunarodna osiguravajuća društva, odvjetnički i javnobilježnički uredi, kompanije koje se bave pronalaskom nasljednika i rješavanjem imovinskopravnih odnosa, mnoge osobe iz javnog života, ali i mnogo privatnih osoba.

Suradnja diljem svijeta

Klarica kaže da uvijek postoji potreba za detektivskim uslugama provjere boniteta pravnih i fizičkih osoba te lažnih bolovanja, potrage za imovinom dužnika te provjere prijevara u osiguranju, (potencijalnih) zaposlenika i poslovnih partnera. Budući da su jedna o rijetkih intelligence-agencija koje pružaju usluge na području bivše države, velik su broj klijenata stranci koji traže razne provjere diljem regije. Kad je riječ o privatnim odnosima, ističe da ne prestaje potražnja za provjerom prijevare (bračnih) partnera, a u posljednje dvije godine gotovo su svakodnevni zahtjevi za poligrafsko testiranje. Potreba za poligrafom ​podjednaka je među korporativnim klijentima kad je riječ o internim krađama, curenju poslovnih tajni, pri zapošljavanju ili napredovanju na odgovornije pozicije, kao i kod fizičkih osoba, i to većinom za rješavanje bračno-partnerskih odnosa i obiteljskih problema.

– Zanimljivo je da se s vremena na vrijeme traže i protuprislušni pregledi, primjerice pri smjeni gradske vlasti i ulasku u nove urede, smještajne objekte ili vozila i plovila. Također, tijekom petnaestak godina rada razvili smo sjajne odnose s kolegama diljem svijeta, zato u relativnom kratkom roku možemo pružiti detektivske usluge u svim zemljama Europske unije, u Sjedinjenim Američkim Državama, ali i na drugim kontinentima. Isti nam se klijenti vrlo često opet obraćaju, s nekim fizičkim osobama poslujemo desetak godina, a s mnogim kompanijama imamo dugogodišnje partnerske odnose definirane u obliku poslovno-tehničke suradnje. Stalne preporuke klijenata potaknule su nagli rast potražnje i u skladu s tim rastao je broj zaposlenika i stručnih suradnika. Neprestano smo ulagali u znanje, najsuvremeniju opremu i ljude. Raznolika paleta usluga omogućuje nam da klijentu možemo ponuditi više različitih rješenja pa onda dogovorom odabiremo kvalitativno najbolje i financijski najisplativije – rekao je Krešimir.

Poduzetnici šokirani pandemijom

S obzirom na to da je jedno od temeljnih načela detektivskih poslova potpuna diskrecija i poslovna tajnost, naglasio je da sve poslove obavljaju u skladu sa Zakonom o privatnim detektivima, na temelju ugovora i punomoći, te Zakonom o zaštiti osobnih podataka i GDPR-u. Klijentima je u interesu da se sve ulazne informacije i detektivsko izvješće tretiraju kao poslovna tajna, zato Detektiv Mreža i posluje u skladu s tim. Do sada nisu imali problema s naplatom usluga. Nakon sklapanja posla treba uplatiti akontaciju, a ostatak se naplaćuje nakon obavljena poslu ili predaje službenog izvješća.

– Upravo zahvaljujući personaliziranom i normalnom ljudskom pristupu, djelujući prema našem sloganu koji kaže da nam je cilj uštedjeti klijentov novac i svoje vrijeme, zahvalni smo što u ovih petnaestak godina rada nismo imali problema sa zadovoljstvom klijenata. Međutim ni nas nisu zaobišle posljedice pandemije koronavirusa. Kad je kriza bila u punom jeku u travnju i svibnju, bili smo prisiljeni gotovo potpuno zaustaviti poslovanje. Mnogi su poslovi bili odgođeni i neki se poslije više i nisu mogli obaviti. Lipanj i početak srpnja pokazuju znakove ponovnog rasta, s tim da je malo manje upita stranih klijenata za detektivske usluge. Još se može vidjeti da poduzetnički sektor prolazi stanje šoka izazvanoga trenutačnim okolnostima povezanima s pandemijom. Zbog toga su financijske projekcije, investicije i planovi pojedinca i kompanija podložni promjenama. Temelj našeg posla jest rješavanje problema i sprječavanje da iskrsnu problemi kod privatnih i korporativnih klijenata. Ljudska narav, sklona određenom činjenju, ne bira vrijeme, stoga mislimo da, što dokazuju i trendovi potražnje za našim uslugama u lipnju i srpnju, ni koronakriza ne bi trebala previše utjecati na poslovanje agencije – nada se Krešimir.

Tajnost iznad svega

Ipak, iznimno su zadovoljni uspješnom poslovnom godinom 2019. i početkom 2020. Snagu svoje agencije Klarice pripisuju tome što je mikrosustav koji može vrlo brzo primijeniti nove tehnologije u poslovanju i u trenutku se prilagoditi potrebama klijenata. Krešimiru je pak profesionalno bilo najizazovnije biti dio međunarodnih istraga u kojima su ih angažirale najveće svjetske detektivske agencije. Suradnji je prethodila detaljna provjera Detektiva Mreže kako bi se utvrdilo da je riječ o profesionalcima s valjanim licencijama.

– Svaki dan primamo više zahtjeva, neki upiti znaju biti pomalo čudni. Tomu najviše pridonosi percepcija koju ljudi imaju o privatnim detektivima zahvaljujući holivudskim filmovima. Smatraju da se neki kompleksni problemi mogu riješiti jednim pozivom ili upotrebom tehnologije koja postoji samo u filmovima. Novinari često zatraže da ispričamo konkretan slučaj iz detektivskog rada. Shvaćamo da je to čitateljima zanimljivo, no zlatno je pravilo našeg poslovanja da nikad ne govorimo o poslu. Naši klijenti znaju da od trenutka kad nas nazovu ili uđu u naše urede sve što se govori postaje predmet poslovne tajne. Naši se slučajevi temelje na rješavanju osobnih i intimnih problema klijenata, bilo fizičkih bilo pravnih osoba, stoga ne želimo da klijent prepozna svoju priču u nekom od novinskih članaka – objasnio je Krešimir Klarica, naglasivši da uspješan detektiv treba pripadati masi prosječnih ljudi i da, primjerice, kad uđe u neki kafić, ni s čim ne smije privlačiti pozornost na sebe.