29. srpanj 2020.

Jako Andabak prodaje turistički biznis

Jako Andabak    foto Dražen Lapić

Prema informacijama s turističkog tržišta, dugogodišnji hotelijer Jako Andabak priprema prodaju svog turističkog portfelja, Bluesun hotele koji unazad godinu dana posluju pod objedinjenim imenom Sunce hoteli. Sva dokumentacija bila je, kako saznajemo, pripremljena i prije koronakrize, tako da slabiji turistički rezultati hotelskog sektora zbog koronakrize nisu razlog njegove namjere o prodaji.

Kako saznajemo iz neslužbenih izvora, pregovori s jednom tvrtkom iz Singapura početkom su godine došli do vrlo ozbiljne faze, a onda se dogodila kriza. Oko 30 posto vlasništva u Sunce hotelima drže mirovinski fondovi, međutim, prema neslužbenim informacijama, oni nisu zainteresirani za preuzimanje već se radi isključivo o stranim fondovima kojima se nudi portfelj od 12 hotela i 50 posto udjela u bračkom aerodromu. Andabak za tu transakciju traži navodno 150 milijuna eura, što nije nerealna cijena u normalnim tržišnim uvjetima (10 puta uvećana EBITDA), no pitanje je kako će investitori gledati na slabije rezultate poslovanja u narednom razdoblju (koje će dijeliti cijeli hotelijerski sektor u Hrvatskoj) te ih evaluirati kod transakcije.

Andabak nije želio komentirati namjere o prodaji, međutim valja uzeti u obzir da mu se s ovom transakcijom niti pretjerano ne žuri. Pokojni hotelijer Anđelko Leko prodavao je hotele HUP-a Zagreb više od 15 godina, dok nije našao pravog kupca u tvrtki Adris i to praktički pred sami kraj životne karijere. Andabak, kao i Leko, spada u tzv. staru školu hotelijerstva i možemo očekivati puno pregovora prije konačne odluke o novom investitoru.

Štoviše, prije godinu dana kada je za Lider davao intervju, naglasio je čak i mogućnost upravljanja njegove tvrtke nad tvrtkom Karisma Hotels Adriatic, čije je vlasništvo podijeljeno između TUI-ja, Karisme i Fortenova grupe koja se trenutno rješava non-core portfelja. Andabak je s TUI-jem osnovao i joint venture tvrtku Punta Zlatarac Tučepi, u kojem TUI ima 51, a Sunce koncern 49 posto udjela.

U svakom slučaju, prodaja Bluesun hotela nakon HUP-a Zagreb najveća je transakcija u turističkom sektoru, a kad se krajem godine podvuče crta u poslovanju hotelskog sektora mogli bismo očekivati još sličnih priča na tržištu preuzimanja i spajanja.

Nakon početnog šoka zbog koronakrize tržište spajanja i preuzimanja opet je živnulo o čemu detaljnije možete pročitati u novom izdanju tiskanog ili digitalnog Lidera.