26. lipanj 2021.

Zdravko, kolačić od agrootpada, osvojio nagradu za inovativnost

Dora Šenjug, Virna Klara Tus, Fran Duspara, Dora Vlahović

    foto Ratko Mavar

Tim Not Your Ordinary Cookie pobijedio je na 7. nacionalnom natjecanju studenata preddiplomskih i/ili diplomskih studija održanom na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu. Od krumpirove kore, koja se inače baca, napravio je zdrav proizvod kakva nema na našem tržištu, a ni na europskom

Na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu održano je 7. nacionalno natjecanje studentskih timova preddiplomskih i/ili diplomskih studija Sveučilišta u Republici Hrvatskoj u kreiranju ekoinovativnih prehrambenih proizvoda – 'Ecotrophelia Hrvatska 2021.'. Cilj tog natjecanja je poticanje studentske kreativnosti, inovativnosti, interdisciplinarnosti te promocija prehrambenih proizvoda na europskom tržištu, a kao najinovativniji pokazao se tim Not Your Ordinary Cookie u kojem su bili Dora Šenjug, Virna Klara Tus, Fran Duspara, Dora Vlahović i Hrvoje Magaš.

Sve s domaćih farmi

Pobjednički je tim osmislio zdravi kolačić imena Zdravko, kojim je pokazao kako se i od agrootpada mogu napraviti odlični i zdravi prehrambeni proizvodi. – Od krumpirove se kore inače ništa ne radi, ona se baca, a mi smo pokazali da se i od onoga što mnogi smatraju otpadom može napraviti inovativan i zdrav proizvod, kakva nema na našem, a ni na europskom tržištu – napominje Virna Klara Tus. Dora Vlahović dodaje da im je tijekom provedbe projekta najvažniji bio ekološki aspekt, koji su u konačnici i ostvarili s obzirom na to da na to da osnovu kolačića, tj. brašno, dobivaju od otpada koji se tako vraća u upotrebu kao kolačić Zdravko.
Osim kore krumpira, koja je iznimno bogata vlaknima, u kolačiću su još rogač, suhe smokve i sjemenke konoplje, s tim da svi ti proizvodi stižu s domaćih certificiranih OPG-ova kako bi se na taj način potaknula i domaća proizvodnja.

A onda na tržište

– Želja nam je bila napraviti proizvod koji će potencijalnim kupcima ponuditi nešto novo i koji će u potpunosti biti napravljen od domaćih namirnica. Također, željeli smo pokazati da su mladi ljudi sposobni napraviti nešto inovativno i kvalitetno te i na taj način potaknuti novi val promjena u Hrvatskoj. Dosta nam je inercije – naglašava Fran Duspara.

Nakon pobjede na nacionalnom natjecanju, taj kreativni tim s nestrpljenjem očekuje i globalno natjecanje, koje će se održati u Kölnu 10. i 11. listopada u sklopu međunarodnog sajma prehrambene industrije 'Anuga'.

– Nakon globalnog natjecanja cilj nam je usavršiti naš kolačić. Ne toliko samu formulaciju koliko njegovu održivost, što znači da mu želimo produljiti vijek trajanja. Zdravko je i veganski proizvod bez šećera i konzervansa i tržište za njega postoji, stoga se nadamo da bi se u budućnosti mogao naći i na policama trgovina – zaključuje Dora Šenjug.