28. siječanj 2022.

Brand Finance: TikTok je najbrže rastući, a Apple brend s najvećom vrijednosti

TikTok je s 18,7 narastao na 59 milijardi dolara, dok je Apple ostvario rekordnu vrijednost od 355,1 milijardi. Najsnažniji brend na svijetu je WeChat

Budući da je samo u godinu dana ostvario rast od 215 posto, TikTok je proglašen najbrže rastućim brendom na svijetu. Njegova je vrijednost narasla s 18,7 milijardi na 59 milijardi što ga je vinulo na 18. mjesto 500 najvrjednijih brendova prema izvješću Brand Finance Global 500. Kako objašnjava u istraživanju organizacija koja već 16. godinu zaredom donosi listu 500 najvrjednijih brendova na svijetu (u izboru ih je pet tisuća), zbog pandemijskih restrikcija tijekom 2021. brendovi iz segementa industrije zabave, društvenih mreža i streaming servisi, zabilježili su rast, a uzlet TikToka potvrda je i načina na koji se promijenila konzumacija medija. Osim što je njegov sadržaj dostupan i lako probavljiv, tijekom lockdowna pomogao je korisnicima da se povežu i izraze svoju kreativnost. Istovremeno, strateška partnerstva kao što je, primjerice, sponzoriranje UEFA Euro 2020, pomogla su mu da dosegne korisnike koji ne ulaze u tipičnu TikTok demografiju, odnosno starije od generacije Z. Prošle je godine premašio brojku od milijardu korisnika te postao najpreuzimanija aplikacija na Google Playu i Apple Storeu.

Apple broj 1

Tehnološki div Apple je pak zadržao poziciju najvrjednijeg brenda na svijetu te narastao za 35 posto na 355,1 milijardu dolara. Zapravo, taj je iznos najviši ikad objavljen na Brand Finance Global 500 listi. Sjajnu 2021. zaključili su izvrsnim poslovnim rezultatima te postali prva kompanija na svijetu čija je vrijednost premašila tri bilijuna dolara. Osim iPhonea koji i dalje čini polovicu ukupne prodaje Applea, u kompaniju su veću pozornost posvetili novoj generaciji iPada, iMaca i predstavljanju AirTagsa. Lani su uložili u razvoj usluga poput Applea Paya ili Apple TV-ija te nastavljaju s planom osvajanja što većeg broja korisnika. S obzirom na to da nove generacije potrošača inzistiraju na transparentnosti i sigurnosti, uveli su i promjene na tom polju te posebno poradili na politici privatnosti na App Storeu. Ne odmaže ni njihovo obećanje da će do 2030. postati ugljično neutralna kompanija.

Snaga brenda

Osim vrijednosti brenda, Brand Finance računa i njihovu snagu pri čemu se u kalkulaciji vodi različitim kriterijima od marketinških investicija, temeljnog kapitala i poslovnih rezultata. Prema tom njihovom izračunu, kineski WeChat je već drugu godinu zaredom najsnažniji brend na svijetu. Budući da nudi različite usluge, od slanja poruka, video poziva, narudžbe hrane i šopinga, postao je integralni dio svakodnevice kineski korisnika. Odnos s potrošačima tijekom pandemije je postao još snažniji budući da ih je čak 700 milijuna koristilo brend da bi rezervirali termin cijepljenja ili testiranja. Gleda li se pak podrijetlo, na Brand Financeovoj listi 500 najvrjednijih brendova na svijetu dominiraju brendovi iz Kine i iz SAD-a. Američki brendovi na listi sudjeluju s 49 posto (3,9 bilijuna dolara), a kineski s 19 posto (1,6 bilijuna dolara). Apple i Coca-Cola najvrjedniji su u Americi, a Mercedes-Benz i Sber u Europi. Najbolji rezultat na Bliskom istoku i u Africi ostvario je Aramco, dok je Samsung najvrjedniji, a WeChat najsnažniji azijski brend.