Korona i biznis
11. veljača 2017.

Test: Renault Talisman - Udobna i sigurna limuzina sportske elegancije

Udobno i sigurno. To je najkraći opis vožnje u Renaultu Talismanu. Ta ocjena vrijedi i za vozača i suvozača, kao i za putnike na stražnjim sjedalima. Tu petometarsku limuzinu (preciznije, dugu 4,85 metara) gonili smo gotovo tisuću kilometara na raznolikim cestama i u različitim vremenskim uvjetima. Bila ispod kotača ravna dionica ili brdske serpentine, nova autocesta glatke podloge ili sporedni put s oštećenim asfaltom, na suhome ili mokrome kolniku, danju ili noću, osjećaj je uvijek jednak: udobno i sigurno. Ni brzine veće od 200 km/h ne mijenjaju tu ocjenu za razliku od nekih manjih automobila koji za postizanje ‘granice snova‘ imaju dovoljno energije, ali ne i stvarne mogućnosti. Ovaj auto to svakako ima.

Već prvi susret s Talismanom donosi pozitivna iznenađenja. Sportska elegancija zrači i izvana, a čim otvorite vrata, pogled će vam zarobiti atraktivna sjedala s kožnatim presvlakama.

Već prvi susret s Talismanom donosi pozitivna iznenađenja. Sportska elegancija zrači i izvana, a čim otvorite vrata, pogled će vam zarobiti atraktivna sjedala s kožnatim presvlakama. Uključivanje prekidača ‘start‘ podiže ‘head-up‘ zaslon – prozirni zaslon koji vozača obavještava o ključnim parametrima u vožnji i ograničenju brzine. Aktivira se i veliki zaslon kojim se upravlja logikom tableta. Savjet je potencijalnom kupcu da na prvu vožnju krene bar dva sata ranije jer će toliko vremena sigurno potrošiti ako želi upoznati sve mogućnosti koje nudi moćni multimedijski sustav R-link s 12 Boseovih zvučnika, pogotovu zato što je korisnički priručnik na hrvatskome prilično štur. Moram priznati da sam ipak najviše vremena potrošio tražeći CD ‘player‘, dobro skriven u pretincu za rukavice, što nije najspretnije rješenje za mijenjanje CD-a u vožnji.

Spreman i za ‘off-road‘

No prije igranja s nizom ‘gadgeta‘ treba se poigrati sa sjedalom i namjestiti ga u najudobniji od bezbroj položaja koji se nude te prema potrebi zagrijati fotelju ili je ventilirati i uključiti jednu od tri vrste masaže (jedino nema tajlandske). Napokon krećemo. Prvi dojam ‘u rikvercu‘ nije najsjajniji. Veliki naslon za glavu i jako nakošeno stražnje staklo smanjuju vidljivost, ali kad se vozač navikne na ‘internu televiziju‘ na 22-inčnome zaslonu, bez problema će manevrirati parkiralištem s pomoću kamera i zvučnih upozorenja, i to bez potrebe da se osvrće (pa neće doći u priliku da mu  ‘zašteka‘ vrat). Postoji i mogućnost asistencije pri parkiranju (sustav za parkiranje slobodnih ruku), pri čemu vozač uopće ne treba dirati upravljač. Stražnja kamera za parkiranje potiče i na redovito pranje automobila kako se zbog zimskih ‘zašprica‘ ne bi smanjila vidljivost na ekranu.

Talismanov sustav Multi-Sense nudi četiri programa vožnje: Neutral, Comfort, Eco i Sport te Perso, u kojem vozač prilagođava postavke svojim zahtjevima; o tome ovise živahnost i potrošnja.

Talismanov sustav Multi-Sense nudi četiri programa vožnje: Neutral, Comfort, Eco i Sport te Perso, u kojem vozač prilagođava postavke svojim zahtjevima; o tome ovise živahnost i potrošnja. Na testu smo uglavnom bili u sportskom programu, zbog čega se nismo približavali deklariranom prosjeku od 4,4 l/100 km. Potrošnja sasvim sigurno nikoga neće odbiti od kupnje. U pluseve svakako ide i to kako Talisman leži na cesti, posebno u malo oštrijoj vožnji na zahtjevnijim dionicama, primjerice uza zapadnu obalu Istre. Premda nije predviđen za ‘off-road‘ vožnju, jako se dobro snašao i na svježemu snijegu ispod kojega je bio šljunak s plaže na podravskom jezeru Šoderici. I iz te zamke izvukao se bez problema, a lijepo je iscrtao i kružnicu na snijegu ‘pod ručnom‘. (Na žalost čitatelja, novinar se nije usudio ovaj test produžiti i na zaleđenoj površini jezera.) Za to je zaslužan i Renaultov sustav 4Control koji na nižim brzinama stražnje kotače zakreće suprotno od prednjih, što stvara dojam kraćega međuosovinskog razmaka i pogoduje upravljivosti. Na većim se brzinama pak stražnji kotači zakreću u istom smjeru kao prednji. To pak ‘produžuje‘ međuosovinski razmak, što povećava stabilnost i sigurnost pri velikim brzinama na autocesti. Sigurnost svakako povećava i adaptivni tempomat koji će sâm prikočiti i na sigurnoj udaljenosti prilagoditi brzinu vozilu ispred sebe. A kad vozač skrene u preticajni trak, Talisman će sam ‘dodati gas‘ i vratiti se na zadanu brzinu. Ako pak vozač na tren zaspi za upravljačem, postoji opcija upozorenja čim automobil odluta u drugi trak. Taj neugodni zvuk neće se oglasiti kad namjerno siječete zavoj, a može se i isključiti. Renault Talisman nudi se u limuzinskoj i karavanskoj varijanti, s jednim  benzinskim motorom (200 KS) i tri dizelske varijante (110, 130 i 160 KS), s ručnim ili automatskim mjenjačem te četiri razine opreme (Life, Business, Zen i najluksuznija, Initiale Paris). I, dok je prema opremljenosti iznad konkurenata u srednjoj klasi, možda mu nedostaje nešto kubika i konja da bi bio još živahniji i brži. No to ne znači da ga 9,4 sekunde, za koliko doseže 100 na sat, svrstava u ljenjivce, a ni 215 na sat nije mala maksimalna brzina. Samo, čini se da su Renaultu u ovoj limuzini udobnost i elegancija bile važnije od jurenja.

I poslovni i obiteljski automobil

Renault Talisman i poslovni je i obiteljski automobil. U njemu bez problema možete povesti četiri suputnika, a i prtljažnik od 600 litara trebao bi biti dovoljno prostran. (Kad se preklope stražnje klupe, u njega stane i ‘kubik drva‘ – ima 1022 litre.)  Ima i opciju otvaranja bez ruku – čarobnjačkim ‘Sezame, otvori se!‘ struganjem noge naprijed-natrag po tlu iza vozila. Međutim, na dužem putu trebat će malo češće stajati na crpkama. Ne zbog velike žeđi, nego zbog relativno malog spremnika  (51 litra), zbog čega je skraćen doseg jednog ‘tankanja‘.  Cijena osnovnog modela (s PDV-om i trošarinom) jest 172 tisuće kuna, a naša testna limuzina s najjačim dizelašem (obujma od 1598 ccm i 160 konja) i dodatnom opremom stoji 295 tisuća. Tih gotovo 40.000 eura nije malen novac. No Renault Talisman može biti odličan izbor za uspješne poduzetnike i menadžere koji i automobilom žele poslati poruku o životnom i poslovnom stilu – sportska elegancija koja sugerira osobnost usmjerenu prema trajnim vrijednostima, ali s odmakom od njemačke automobilske klasike.

>>>Rekordni godišnji prihodi od 51,2 milijardi eura za ‘modernizirani’ Renault