04. srpanj 2017.

Promoviran udžbenik financijske pismenosti ‘Moj novac, moja budućnost‘

Udžbenik financijske pismenosti za srednje škole ‘Moj novac, moja budućnost‘ autorica Marijane Ivanov, Dajane Barić i Andree Razum predstavljen je u utorak.

Udžbenik je usredotočen na teme osobnih financija koje se tiču financijskog planiranja, racionalnog upravljanja novcem, pravima potrošača te financijskih proizvoda, a teme su vezane i uz konkretne financijske odluke mladih.

>>> Marijana Ivanov: Prezadužena bi poduzeća dug trebala pretvarati u vlasništvo vjerovnika

Uz online izdanje, udžbenik je tiskan u pet tisuća primjeraka te će se besplatno dostaviti svim srednjim školama. Izdao ga je Institut za financijsko obrazovanje Štedopis, a kako je istaknuto na predstavljanju, plod je suradnje civilnog, javnog i privatnog sektora te akademske zajednice.

Autorica Marijana Ivanov s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu kazala je kako bi udžbenik trebao doprinijeti tome da imamo informirane, racionalne i odgovorne potrošače financijskih proizvoda i usluga.

Četiri modula

Sadržaj je odobrila Agencija za odgoj i obrazovanje, a autorica Dajana Barbić smatra da će koristiti srednjoškolcima i široj društvenoj zajednici. Kako je pobliže istaknula, podijeljen je u četiri modula, riječ je o međupredmetnom i interdisciplinarnom sadržaju, a zamišljeno je da se izvodi unutar građanskog odgoja i obrazovanja, ali i unutar ostalih predmeta kao što su matematika, hrvatski jezik i povijest.

Guverner Hrvatske narodne banke Boris Vujčić podsjetio je kako je HNB u suradnji s HANFA-om 2015. godine proveo istraživanje o financijskoj pismenosti u Hrvatskoj a rezultatima, kako je kazao, ne možemo biti pretjerano zadovoljni, pri čemu je ponašanje lošije od znanja.

>>>Vujčić: Financijsko ponašanje građana ispod razine znanja

Vujčić se nada da će buduća istraživanja pokazati kako se razina financijske pismenosti u Hrvatskoj poboljšava, čemu bi uvođenje udžbenika u srednjoškolske sadržaje trebalo značajno doprinijeti.

Predložio je da se na studijima ekonomije, ali i u srednjim školama, u obrazovanju veći naglasak stavi na financijsku povijest, odnosno povijest osobnih gubitaka, koji su, kazao je, postojali svuda u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj.

- Imali smo nekoliko faza gdje su se ljudima neke stvari činile vrlo jeftine ili kao prilika za laku zaradu no one u principu nisu dobro završile. Ako nešto izgleda jako dobro na financijskom tržištu, vrlo je velika vjerojatnost da neće tako završiti, istaknuo je Vujčić.